Kreativität in der Werbung.

1235011_668689906488859_565351465_n-660x438Es ist kein großes Geheimnis, Kreativität erhöht die Werbewirkung und zwar offline wie auch online. Warum das so ist, beschreibt MillwardBrown sehr schön in ihrem PapierImproving the branding of your TV advertising“:

„Neuroscience shows that we have a “mental workspace” which holds information to be used in making decisions. However, only three or four items can be in this workspace at any time, so access is highly competitive — and most TV ads fail to get over the threshold.
Why? Because attention and emotion are the gatekeepers to access, and these are only generated by the intelligent application of creativity.
However, memorability is not enough. A key role of creativity is to ensure that the consumer effortlessly remembers the ad when they think about the brand, and vice versa. And the key to achieving this is to ensure that the brand is integrated into the more memorable parts of the creative. The ad needs to highlight the brand in a distinctive, enjoyable or involving way.“

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Beispiele zu kreativen Onlinebanner findest du auf Digital Synopsis. Airows zeigt eine großartige Zusammenstellung von außergewöhnlich kreativen Arbeiten im Print und Out-of-home Bereich. Beispiele zu erfolgreichen Social Media Kampagnen findest Du hier im Blog. Kreativität im Bewegtbild zeigt clipticker.com. Wer weiterhin digital auf dem Laufenden bleiben möchte, kann gerne den Blog als E-Mail Abo wählen.

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Über Thorsten Wellmann

Advertising is my drug. More than 15 years of experience in Advertising. Working as Management Supervisor for the Dentsu Group and thjnk, agency of the year in 2017 and one of the top ten creative agencies in Germany. Startups are my passion, Co-founder of startupdorf a local, grassroots and entrepreneur-led network to foster Düsseldorf startup eco-system. Founder of clipticker, a video marketplace for brands (2010 - 2013).
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